Under ytan

Den här hösten har mitt liv förändrats för alltid. I våras kände jag för att prova på någonting nytt. Jag ville ha en förändring i vardagen och beslutade mig för att åka till Madrid i tvåan. Men sedan kom lite fler förändringar in i mitt liv under hösten. Mina föräldrar separerade och skype-samtalen blev många. Jag var varken här eller där kändes det som. Helt plötsligt fick jag många förändringar på samma gång, vilket var svårt att hantera stundtals. Vissa dagar kände jag inte igen mig själv. Jag ville så gärna vara stark och glad, men det höll inte riktigt.
 
Tillslut var inte min tillvaro hållbar längre och jag tog det svåra beslutet att faktiskt åka hem. Så efter jul trampar jag runt på Sundsta igen. Jag ångrar inte en sekund att jag åkte hit till Madrid. Jag har lärt känna underbara vänner för livet och en värdfamilj som nästan känns som en del av min riktiga. Jag har lärt mig så mycket på vägen på många olika sätt. Men på grund av min familj där hemma och en del andra saker så tror jag att det kommer bli jättebra så här. Jag är nöjd och redo för nya utmaningar nu. Dags för en ny förändring i mitt liv! 
 
Det är viktigt att lyssna på sig själv ibland. Inte tänka så mycket på olika konsekvenser eller vad folk ska tycka. Ingen är perfekt och ibland måste man våga inse att det är okej ändå. Det är svårt att hålla alla bollar i luften 24 timmar om dygnet, men vad gör det? Att släppa kontrollen och lita på att det löser sig ändå är svårt, men viktigt. Ibland måste man stanna upp och känna efter hur det känns. Jag har hittills i mitt liv bara tittat rakt fram. Kört på högsta hastighet och gått in för det mesta till 100 %. Detta är ett typiskt tjej-fenomen tror jag. "Duktiga-flickan" kryper fram och man vill på alla sätt och vis leva upp till hennes krav. Att vara perfekt på alla plan är omöjligt. Det har jag insett under den här händelserika perioden i mitt liv. Förhoppningsvis kan man vara kompis med sig själv ändå. 
 
Det blev ett djupt inlägg detta, men jag ville på något sätt beskriva hur det ligger till. Livet är inte alltid enkelt, men det är situationer som dessa som gör att man utvecklas.
 
Kram på er alla! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kärlek till dig och välkommen hem fina du. Kramar från mamma

2012-12-17 @ 21:05:36
Postat av: Anonym

Man kan inte alltid lyssna på vad alla andra runt omkring tycker och tänker utan utgå ifrån vad hjärtat säger är nog det bästa.Att få kunna dela min födelsedag med dig var bara att glömma tills jag insåg att du ska komma hem för alltid och därmed tycker jag du har gjort ett klokt val.Vi ses snart min underbara vän! Puss från din Mia

2012-12-17 @ 22:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0